შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში
ქულები
| |
პირობასთან შესაბამისობა
| |
იცავს დროის ლიმიტს
|
0–1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
|
0–0,5_1
|
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები
| |
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანმიმდევრულად ავითარებს მას
|
0–1–2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
|
0–1–2
|
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
|
0–1
|
ენობრივი უნარ–ჩვევები
| |
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
|
0–1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ)
|
0–1
|
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები
| |
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები,მაგალითები
|
0–1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10
|
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა
|
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
|
დახმარების საშუალებით შეუძლია რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
|
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
|
საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები
|
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
|
არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა
|
დახმარების შედეგად ამოიცნობს
ლიტ.პარალელებს
|
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს მაგალითები
|
მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
ტექსტის მხატვრული გააზრებ
|
არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას
|
მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა
|
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
|
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას
|
პრეზენტაცია
|
თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე ვერ პასუხობს ადეკვატურად
|
ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება, ლოგიკურად გადმოცემა
|
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს საპრეზენტაციო საკითხი, ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
|
შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს, დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი
|
წინად.კონსტრუირება
|
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება, უჭირს სათქმელის გადმოცემა
|
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ და სტილურ შეცდომებს
|
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის ელემენტებს, სტილი გამართულია
|
შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და აგებულების მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური თხრობისა და მეტყველების მანერა
|
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება
|
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
|
დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი პროგრამის გამოყენება
|
იცის საოფისე პროგრამები, შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას
|
სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები
|
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
|
9-10
|
7-8
|
4-5-6
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
|
2
|
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
|
1
|
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
|
1
|
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
|
1
|
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
|
2
|
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
|
1
|
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს თემის მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს დასკვნას
|
2
|
წერს შესაბამის ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
აქტიურად ვიყავი ჩარტულიჯგუფის მუშაობაში
| ||
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობის წესებს
| ||
ჩემი მოსაზრება იყომნიშვნელოვანი
| ||
ჯგუფის პრეზენტაცია იყოორიგინალური და შეესაბამებოდამოთხოვნას
| ||
ვიცავდი თუ არა წერისსტრატეგიებს
| ||
დაცული იყო დროის ლიმიტი
|
გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
| |
1
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
| |
2
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
| |
3
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
| |
4
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად
| |
5
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
| |
6
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
| |
7
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
| |
8
|
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
| |
9
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
| |
10
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
| |
11
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
| |
12
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
| |
13
|
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
| |
14
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო ერთობის შექმნას;
| |
15
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
| |||||
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და კონკრეტული იყო
| ||||||||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდსაქართველოს განათლებისა და
მეცნიერების სამინისტროს,
ა მიზნის მიღწევას
| ||||||||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
| ||||||||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
| ||||||||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
| ||||||||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
| ||||||||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
| ||||||||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
| ||||||||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
| ||||||||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
| ||||||||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
| ||||||||
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9 - 10
|
· მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
· ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
· იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
· ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით;
· ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
· ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
· ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
· იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
· იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
· არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
· ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
· კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
· საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
|
· ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
· საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი გაცემული;
|
· კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
· 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
| |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
| |
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
|
1
| |
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
| |
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
| |
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
| |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
| |
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
| |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
| |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
| |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
| |
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
| |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
| |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
| |
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
| |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
|
2
| |
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
|
1
| |
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
| |
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
| |
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
| |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
| |
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
| |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
| |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
| |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
| |
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
| |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
| |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
|
0
| |
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტის სათანადოდორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელისსწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელისნათლად დაგასაგებადგადმოცემა;
|
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
|
სათქმელსგადმოსცემსნათლად, საკითხსაშუქებსთანმიმდევრულადა
საკმარისადორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტიაუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
|
მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
|
ადეკვატურადიყენებს არავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით იყენებსარავერბალურსაშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9 - 10
|
· მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
· ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
· იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
· ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით;
· ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
· ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
· ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
· იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
· იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
· არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
· ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
· კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
· საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
|
· ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
· საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი გაცემული;
|
· კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
· 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
| |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
| |
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
|
1
| |
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
| |
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
| |
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
| |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
| |
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
| |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
| |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
| |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
| |
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
| |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
| |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
| |
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
| |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
|
2
| |
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
|
1
| |
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
| |
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
| |
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
| |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
| |
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
| |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
| |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
| |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
| |
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
| |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
| |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
|
0
| |
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტის სათანადოდორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელისსწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელისნათლად დაგასაგებადგადმოცემა;
|
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
|
სათქმელსგადმოსცემსნათლად, საკითხსაშუქებსთანმიმდევრულადა
საკმარისადორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტიაუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
|
მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
|
ადეკვატურადიყენებს არავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით იყენებსარავერბალურსაშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий